EERSTE "PADEL-EDITIE" VOOR VAN LEEUWEN

21 februari 2024

Vanaf dit jaar zal de “van-Leeuwen-week” er nog een beetje anders uitzien. Padel liefhebbers opgelet, want het Zorgfactory Van Leeuwen wordt van 10 juni tot en met 16 juni vergezeld door een P250 rankingtoernooi en een Padel Open toernooi in de categorieën 5/6 en 7/8. Sinds het jaar 1952 prijkt ons "Van Leeuwen toernooi" op de kalender. Elk jaar fungeert LTC Emmen als de trotse organisator en gastheer van dit evenement. In de rijke geschiedenis is het toernooi geëvolueerd tot een uniek tennisevenement in het Noorden, met jaarlijks een indrukwekkende line-up van spelers uit de nationale top 100. Dit jaar dus voor het eerst vergezeld met de beste padellers van Nederland! Padel wint snel terrein in Nederland en steeds meer enthousiastelingen ontdekken hoe leuk deze sport is. Zo ook bij de Lawn Tennis Club in Emmen. De introductie van padel heeft geleid tot een aanzienlijke toename van het aantal leden. Om die reden heeft de organisatie van het Van Leeuwen ervoor gekozen om ook aandacht te besteden aan padel.

Wat is een P250 toernooi

In het toernooi circuit van padel wordt er gespeeld in verschillende speelsterkte categorieën van 1 tot en met 9. Speelsterkte 1/2/3 vormt hierin een categorie. De overige speelsterktes (4 t/m 9) zijn losse speelsterkte categorieën. Daarnaast kunnen spelers punten verdienen voor de KNLTB padelranglijst in P500, P250 en P100 padeltoernooien. Vanzelfsprekend zijn bij een P100 toernooi minder punten te verdienen dan bij een P250 of P500 toernooi. Hierdoor doen er aan P250 en P500 toernooien over het algemeen ook betere spelers mee..
Tijdens het Van Leeuwen worden de onderdelen P250, categorie 5 (speelsterkte 5 en 6), en categorie 7 (speelsterkte 7 en 8) gespeeld. Op deze manier brengen we hoogwaardig niveau padel naar Emmen, maar ook de gezelligheid van een Padel Open toe te voegen aan deze sportieve week.

Sponsor gezocht: Van Leeuwen “Padel-editie”

Al geruime tijd wordt het Van Leeuwentoernooi gesteund door onze trouwe sponsor, Zorgfactory. We zijn dan ook verheugd om aan te kondigen dat het tennis toernooi (NRT-1000 & Open toernooi categorie 2,3,4) ook dit jaar de naam "Zorgfactory Van Leeuwen" zal dragen. Echter, de vraag die nu rijst, is hoe het padeltoernooi zal worden genoemd. In de komende dagen nodigen we geïnteresseerden uit om te reageren als potentiële sponsor van dit evenement. Zij zullen onder andere naamdrager worden van het toernooi, uitgenodigd worden met relaties voor de Business Friday en een prominente positie krijgen rondom de padelbanen op het park van LTC. In eerste instantie krijgen huidige sponsoren binnen de club de gelegenheid om te reageren, maar ook voor potentiële nieuwe sponsoren staat de deur open. Geïnteresseerden kunnen zich melden bij de Van Leeuwen organisatie, Kees van Oostenrijk, toernooidirecteur, [email protected].

Tennis en padel hand in hand

De schema’s van beide toernooien zullen op elkaar worden afgestemd. Zo wordt het Padel Open bijvoorbeeld voornamelijk in de avond gespeeld en het NRT-1000 tennis voornamelijk overdag. De organisatie verwacht met de komst van het padeltoernooi ook een nieuw publiek aan te spreken, en enthousiast te maken voor het hoogstaande tennis dat te bewonderen is. Het belooft een gezellige week te worden met hoogstaand tennis & padel en veel gezelligheid.

Inschrijven

Het Open padel toernooi maakt het mogelijk dat padel-spelers uit de regio ook speelminuten kunnen maken. Naar verwachting zal de inschrijving van het toernooi behoorlijk storm lopen, omdat er relatief weinig banen beschikbaar zijn ten opzichte van de beoogde interesse. Om op de hoogte te blijven van de start van de inschrijfmogelijkheden, nodigen we geïnteresseerden uit om ons te volgen op sociale media.

Nieuwscategorieën Toernooien Padel

Vragen?