Ontzettend veel tennisplezier met spelenderwijs techniekontwikkeling

Tennis & plezier

L.T.C. Emmen zet zich, samen met Tennisschool Koning, actief in voor het Tenniskids programma. Bij ons kunnen alle kinderen beginnen of instromen. Voor de kinderen hebben we iedere vrijdag een inloopuur. Ieder kind kan zo, zonder dat je lid bent of een racket hebt, “proeven” aan de sport. Afhankelijk van je leeftijd speel je mee met blauw, rood, oranje of groen. Tenniskids biedt vele voordelen, zo,

• spelen kinderen al heel snel wedstrijdjes;
  • worden kinderen meteen opgenomen in een team;
  • leren kinderen op een leuke manier de juiste techniek;
  • ontwikkelen ze zich niet alleen met het racket maar in hun algehele coördinatie en sportbewustzijn.

Op ons minibaantje, die speciaal voor de kids is aangelegd, beleven ze volop plezier. Ernaast hebben we de oefenmuur, die alle ballen terugslaat! De oefenmuur is voorzien van een supercoole beschildering die de kinderen aanzet tot nog beter mikken. En ondertussen kunnen ze de telling van het spelletje mee krijgen.

Tenniskids

Tenniskids is hét KNLTB tennisprogramma voor kinderen tot en met 12 jaar. Met speciale ballen, rackets, banen en oefeningen leert zelfs de jongste jeugd de sport razendsnel te spelen. Kinderen worden direct in een team met leeftijdsgenootjes geplaatst. Zo maken ze snel nieuwe vriendjes en werken ze samen naar duidelijke doelen toe. Dat is niet alleen goed voor de fysieke, maar ook voor de sociale vaardigheden. Plezier en samenspel; daar draait het om bij Tenniskids.

Het Tenniskids programma is volledig afgestemd op de leeftijd en mogelijkheden van een kind. Dit zie je terug in de vier verschillende fases, Blauw, Rood, Oranje en Groen, waaruit Tenniskids bestaat. Bij iedere kleur horen andere leeftijden, baangroottes en balsoorten, waardoor kinderen tennis snel leren spelen.

Inlooples voor de kids

Iedere vrijdag om 14:30 staat Jesse klaar om de kids kennis te laten maken met tennis. Spelenderwijs leren ze al snel een balletje te slaan en het veld te snappen. Je kunt gewoon langskomen op vrijdagmiddag, de deelname is de eerste 2 keer gratis, daarna kost het 5 euro per kind per keer en materiaal of lidmaatschap is verder niet nodig. Kom gerust langs en zie hoe leuk tennis is voor de kids terwijl je als ouder geniet van een lekker drankje op ons mooie terras.

Alles in één

Tennis is de allerleukste sport, maar voor ouders niet altijd even overzichtelijk en makkelijk te regelen. Vaak moet er voor het lidmaatschap, de competitie, de tennislessen en andere activiteiten apart worden opgegeven en betaald. Dit kan anders! Bij voetbal of hockey bijvoorbeeld gaan kinderen automatisch meteen ook wedstrijdjes spelen. En daarom werken we voor onze tenniskids met Alles in één pakketten. Je kind zit hiermee op tennis en niet meer op tennisles.

Middels onze pakketten krijgen de kinderen training, zijn ze lid van onze vereniging, doen ze mee aan onze clubactiviteiten en spelen ze competitie. Alles afgestemd op de leeftijd en het spelnivieau van de kinderen. Met onze drie pakketten is er altijd een passend pakket voor je kind; zomer en winter tennissen of zelfs een extra traningsmoment naast de reguliere les.

..., onze pakketten;

GAME