TOPTENNIS IN EMMEN!

ZORGFACTORY VAN LEEUWEN

NRT-1000 NATIONAAL RANGLIJST TOERNOOI

Rond half juni, week 24 op de kalender, is Lawn Tennis Club Emmen organisator en gastheer van het Van Leeuwen tennistoernooi. In haar lange geschiedenis is het toernooi uitgegroeid tot een tennistoernooi dat uniek is in het noorden met jaarlijks de sterkste bezetting uit de nationale top 100. Bij zowel de dames als heren heeft het toernooi een NRT-1000 classificatie. De, volgens indeling van de nationale tennisbond KNLTB, hoogste categorie voor nationale ranglijsttoernooien (NRT) in Nederland.

En classificering, bij zowel de dames als heren, is uniek in Noord-Nederland. Nationaal behoort het Van Leeuwen toernooi met vier andere, tot de vijf hoogst genoteerde tennistoernooien van Nederland. De nationale top speelt bij al deze ranglijsttoernooien voor hun individuele ranking in Nederland, maar ook als opstap naar het mondiale tennis. Het niveau van deze toernooien wordt beschouwd als de laatste stap naar een internationale ranking en deelname aan het internationale ATP en WTA circuit van de internationale tennisfederatie, ITF.

Rijke historie voor het Van Leeuwen

sinds 1952 op de kalender

Dr. Eke van Leeuwen (1905-1954), zoon van een dermatoloog in Utrecht, kwam als internist in het gloednieuwe Diaconessehuis naar Emmen. Hij was pionier en verleende in zijn vrije tijd medische hulp aan de dieren van het dierenpark. Het gezin Van Leeuwen was zeer sportief, zeilen, skiën, hockeyen en natuurlijk tennis. Vrouw Nella tenniste graag en is oud Drents Kampioen. En ook de oudste zoon van vijf kinderen, Theo, had talent en bevestigde dat als jeugdkampioen van Drenthe.

Voorzitter Van Leeuwen zette zich ervoor in dat er een nieuw complex kwam naast het ziekenhuis aan de Boermarkeweg. In 1953 werd het 25-jarig jubileum van L.T.C. Emmen opgesierd met de opening van het huidige park. Als eerbetoon aan oud-voorzitter Van Leeuwen verbond LTC zijn naam aan het tennistoernooi dat jaarlijks rond Pinksteren werd gespeeld. Met het 70-jarig jubileum aanstaande kent het toernooi een rijke historie. Verschillende tennisgeneraties hebben gespeeld op ons park. Zo is Merel Hoedt, dochter van oudwinnares Yvonne der Kinderen, jaren actief geweest in het hoofdtoernooi. De familie Krajicek, vader Richard en zoon Alec Deckers behoren als spelers tot onze rijke historie. En ook Kiki Bertens, de beste Nederlandse tennisvrouw ooit, is oud winnaar van het Van Leeuwen.

11 JUNIOLDSTARS tennis 10:00h

Steeds meer ouderen willen blijven sporten, maar doen het niet (meer). Dit komt niet alleen door fysieke ongemakken, maar vooral ook door een onvoldoende passend aanbod. Ouderen benaderen sport en bewegen namelijk op een andere manier. Het gaat ze niet per se om winnen maar juist om anderen ontmoeten en meedoen. Daarom zijn het Nationaal Ouderenfonds en de KNLTB OldStars tennis gestart en zijn wij gastheer voor het Zorgfactory Oldstars event tijdens het Van Leeuwen.

12 JUNI START VAN LEEUWEN OPEN 18:00h

12 JUNI 1st ROUND HOOFDTOERNOOI NRT1000

13 JUNI QUARTER FINALS DOUBLES NRT1000

14 JUNI BUSINESS FRIDAY 17:30h

Sport en business zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden! Vitaliteit bevordert productiviteit en concentratie op de werkvloer. En met tennis als gezondste sport ter wereld is onze Business Friday de ideale combinatie! Doe je sneakers aan en speel mee als amateur met een van onze pro’s om te ervaren hoe leuk tennis is! Zie tijdens een demonstratiepartij partij de vele mogelijkheden van een racket en een bal. En natuurlijk kan er worden bijgepraat en worden nieuwe contacten gelegd, in een compleet ontspannen en sportieve sfeer. We informeren je graag over de mogelijkheden.

15 JUNI KIDS DAY 13:00h

Er is niets mooier dan te tennissen met je idolen en de fijne kneepjes van het spel van hen te leren! Hoe serveren zij, wat is beste return of hoe sla je een goede slice? Tijdens de Kids Day kan dat! De middag staat geheel in het teken van de kids. Alle tennissende kinderen uit de regio (vanuit schoolprogramma’s of al lid zijn bij de KNLTB) stimuleren wij om deel te nemen aan deze sportieve middag. Sporten en bewegen doen we samen!

15 JUNI FINALS DOUBLES NRT1000

16 JUNI FINALS NRT1000

ZORGFACTORY VAN LEEUWEN OPEN

Ongetwijfeld hebben we jullie interesse gewekt met het mooie programma dat op stapel staat. Helaas is het niet voor iedereen weggelegd om mee te mogen doen aan het hoofdtoernooi van het NRT. Met het gelijktijdig door ons georganiseerde Van Leeuwen Open maak je wel deel uit van die ambiance en ben je dichtbij het mooiste tennis van het Noorden. Maar bovenal, speel je zelf mooie potten tennis, houd je je wedstrijdritme, bouw je ervaring op en heb je vooral veel plezier! Meedoen kan in de categorieën 2 tot en met 4 (single & double). Wil je op den duur wel die mooie NRT's bereiken? De categorie 2 is ook een rankingcategorie! Punten voor de ranglijst zijn ook hier te verdienen.

INSCHRIJVEN?

DAT DOE JE HIER