#1 WAT IS PADEL?!

06 oktober 2021

Padel wordt steeds populairder in Nederland. Steeds meer tennisverenigingen leggen één of meerdere padelbanen aan om een nieuwe impuls te geven aan de club. Maar wat is dat padel nou eigenlijk? We zetten het middels een aantal artikelen voor jullie op een rijtje! Vandaag deel 1; wat is padel?

Wat is padel?

Padel is verrassend! Bij padel gaat de bal elke keer weer net anders dan je verwacht. In de kooi moet je op alles voorbereid zijn. De bal gaat telkens weer anders, en net als je denkt verslagen te zijn, krijg je onverwacht toch weer een tweede kans, bijvoorbeeld door hulp van de wanden. Maar ook het hekwerk van de kooi doet mee in het spel en je mag zelfs helemaal buiten de kooi de bal nog terugspelen. In iedere wedstrijd zitten altijd ook lange en spectaculaire rally’s. Oftewel: Expect the Unexpected!

Ontdek het spel

Padel lijkt toch op tennis en squash? Ja dat klopt! Alleen is een padelbaan kleiner dan een tennisbaan (20 bij 10 meter) en heeft padel geen muren (zoals bij squash) maar een omheining van glas en hekwerk. Elke speelhelft, gescheiden door een net, is verdeeld in twee servicevakken en een achterveld. Padel speel je altijd met zijn vieren. Dat levert vaak genoeg nog verrassende nieuwe vriendschappen op.

Meer weten? Lees ook;

Nieuwscategorieën Vereniging Padel